Bönetåget/bussen kommer på söndag

image50

Idag har vi i församlingen äntligen fått en ny digitalkamera. Den andra gick sönder. Jag tog en bild på några affischer som vi skall ha med när vi möter Bönetåget 13.20 vid busstationen i Filipstad. Vi träffas klockan 11 i morgon, lördag på Erikshjälpen för att skriva fler plakat och planera hur vi möter Bönetåget.
Vi vill visa Filipstads befolkning att det finns många kristna i Sverige som ber för orterna längs med Inlandsbanan. Gå gärna in på Bönetågets hemsida och titta på deras resrutt och läs om deras vision.
Vi ska den närmaste tiden fråga filipstadsbor om de har något som de vill att vi skall be för på våra möten. Södermalmskyrkan i Stockholm har under en tid gått ut och frågat folk om detta och de har fått över 6000 telefonnummer och namn på folk som vill att de skall be för dem. Senare kommer alla dessa personer att bjudas till ett möte i Globen. Det är dags för kyrkorna i Sverige att ta nya grepp för att nå ut med glädje- och kärleksbudskapet om Jesus Kristus.
Nu hoppas jag kunna skriva lite mer regelbundet på bloggen.
Denna vecka har vi varit i Dalarna och jag har så gott som skrivit klart boken NÄR VÄRLDEN KOM TILL STAN.
Nu återstår koll av fakta, redigering och korrekturläsning. Som tur är har jag flera personer som hjälper mig.
Gospel Media räknar med att boken kommer ut i god tid före jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0