Snabbt jobbat MIGAN!

Det blev ett snabbt agerande av Migrationsverket när det gäller att hjälpa de båda männen som jag skrev om här om dagen. Nu har de fått ny bostad där de kan känna sig trygga. TACK!
Ibland hör jag flera av mina asylsökande vänner berätta om andra asylsökande som stjäl och även säljer droger.. Asylsökande som bryter mot Sveriges lagar och som förstör otroligt mycket för dem som kommer hit med seriösa problem och som försöker anpassa sig till det svenska samhället. Jag blir så fruktansvärt arg när jag hör om sånt. Det får naturligtvis till följd att folk får en negativ bild av invandrare.
Nu får en av männen som jag skrev om börja skolan. Han är så glad för det. Han har själv skaffat lexikon och böcker för självstudier. När han hjälpt till på Erikshjälpen har han frågat och frågat om ord och uttryck och verkligen lärt sig en hel del på bara ett par månader. Ramsan sju sjuksköterskor skötte sju sjösjuka sjömän sitter dock ännu inte helt perfekt, men snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0