Positivt att skriva om

Du kanske undrar om jag inte har något positivt att skriva om. Jo det finns mycket.

Idag har vi haft en julfest för alla anställda och alla frivilligarbetare inom Erikshjälpen Second Hand i Filipstad. Vi drack glögg, åt risgrynsgröt, skinksmörgåsar och en utsökt god toscakaka som Agneta Folkesson bakat. Vi sjöng julsånger och umgicks. Vi var cirka 35 personer. det är mycket glädjande med alla som kommer och gör en fantastiskt bra insats. Vi är också tacksamma för vår föreståndare Kenth Johansson.
Idag sålde man för cirka 12 000 kronor.

Jag läser i Filipstads Tidning om att stans ungdomar ser mer positivt på framtiden. Flera ungdomar, främst tjejer har startat nya företag. Det är verkligen glädjande och något som vi bör uppmuntra.

Min son Joel berättar att boken "När världen kom till stan" går bra. Han har också gett ut en bok om en ung konstnär, AKIANE. Den boken går mycket bra. Han har sålt 1200 ex och det är väldigt bra på bara några veckor.
Så visst finns det mycket positiovt att skriva om. Man får vara tacksam att man får leva, att vi har mat, husrum och varma kläder. Ute är det 15 grader kallt och nu ska jag krypa ner i en varm säng. Ska bara dricka en kopp choklad.

Jag ser också av statistiken på denna blogg att fler och fler besöker bloggen. Hoppas att ni tycker att det äår intressant att läsa. Skicka gärna kommentarer så ska jag lägga ut dem också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0