Saffransbröd och julens innersta budskap

image83
Idag har jag bakat dessa saffranslängder samt andra saffarnsbullar. Det var roligt.
Jag läste i Filipstads Tidning att julen vann. Det var apropå den debatt som vi haft här i stan kring änglar, julkrubba och skolavslutningar i kyrkan.
Vi kan konstatera att julen vann. Julsångerna strömmar ut från högtalarna i affärshusen och i TV och radio avlöses det ena julprogrammet efter det andra.
Nu hoppas jag att vi skall kunna gå ett steg närmare julens verkliga innebörd, nämligen Jesus Kristus själv. Traditioner KAN vara bra, men om det endast handlar om religion och traditioner och inte alls om den relation som man kan få ha med Gud genom Jesus Kristus då går människorna miste om det absolut viktigaste i livet. Jesus ger mitt liv innehåll och mening och att få leva i en nära gemenskap med Jesus är en upplevelse så stark och underbar att det är något som jag vill önska varenda person.
Hoppas att ni alla får uppleva julens glädje, frid och djupa innehåll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0