Ett annorlunda besök på Carema Närvård

I helgen var jag till Carema Närvård på Kristinehamns lasarett. Det var lång väntetid att få komma in till läkaren. Sköterskan sa att det kunde dröja minst två timmar.
Efter ett tag fick jag syn på ett piano i ett angränsande rum. Jag smög iväg och började försiktigt att spela lite på pianot. Efter ett tag frågade jag personalen om det var OK att spela. Jag fick ett jakande svar. Då gick jag tillbaka och vågade spela lite högre. Efter ett tag kom en patient och började prata med mig. Han gillade låtarna av Dan Andersson och även de kristna väckelsesångerna som jag spelade. Det blev ett givande samtal mitt bland människor i kris och sjukdom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0