Döva iranska bröderna

Migrationsverket ökar pressen mot de döva iranska bröderna. Nu har man överlämnat deras ärende till polisen för att polisen med tvång skall verkställa deras avvisning.
Jag hälsade på hos Migrationsverket i Filipstad för någon vecka sen. Då sa en handläggare i receptionen:
- Varför ska vi hålla på så här när det inte går att avvisa dem?
Tänker svenska staten kasta bort 2-300 000:- genom att försöka sig på en avvisning till Iran?
Så tänker jag. OM de lyckas! OM bröderna inte kan göra sig förstådda när de säger att de inte vill in i landet. Då har ju Sverige lyckats att skicka två döva iranska bröder till DÖDEN.
Jag har som svar på detta skickat en omfattande överklagan till Europadomstolen för mänskliga rättigheter. Mitt hopp står nu till att de riktar klagomål mot Migrationsverket.

SVT:s PERSPEKTIV SÄNDER 20 MINUTER  OM BRÖDERNA

I fem timmar hade vi SVT:s teckenspråksprogram här i Filipstad. De intervjuade bröderna och mig och filmade utanför deras lägenhet och i Pingstkyrkan. På måndag ska de träffa migrationsministern och förhoppningsvis Migrationsverkets generaldirektör. Programmet sänds eventuellt på onsdag eller i veckan före midsommar. Persspektiv sänds i SVT 1 eller 2. Kolla i tablåerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0