MERIT WAGERS BLOGG

Merit Wager som i många år kämpat för de asylsökandes rätt till en rättvis och värdig asylprocess skickade i morse ett par länkar från sin blogg. Det är mycket intressant läsning. Nedan kan du läsa en artikel av Birgitta Elfström. Hon har jobbat i många år på Migrationsverket. Här raljerar hon över MIG:s syn på mänskliga rättigheter. Birgitta var expert på Mellersta Östern och gjorde många resor bland annat i Libanon.

Läs Birgitta Elfströms intressanta gästbloggning ( OM DET INTE FUNKAR ATT KLICKA PÅ ADRESSEN FÅR DU KOPIERA OCH LÄGGA IN ELLER GÅ DIREKT TILL HENNES BLOGG)
http://meritwager.wordpress.com

Migrationsverket hälsar er alla, advokater och jurister, välkomna till detta unika utbildningstillfälle:
http://meritwager.wordpress.com/2008/04/16/be-my-guest-62-birgitta-elfstrom-jurist-och-fd-beslutsfattare-pa-migrationsverket/

Läs också Inget nytt i Ekots rapportering:
http://meritwager.wordpress.com/2008/04/16/inget-nytt-i-ekots-rapportering/

Jag har idag skickat brev till flera riksdagsledamöter. Jag har starkt reagerat på att däcksarbetaren Reza skall avvisas till Kabul trots att MIG-domstolen yttrat att personer utan nätverk och släktingar inte bör skickas till Afghanistans huvudstad.
Jag tog även upp i mitt brev förhållandena i Grekland och det frukatnsvärda att MIG fortsätter att skicka asylsökande dublinfall till Grekland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0