Utflykt med "invandrarbarnen"

image119

Jag glömde ta med mig kameran på ONSDAGSKULS utflykt. Det får duga med en bild från en annan samling med barnen.
Vi for till en plats mellan Filipstad och Molkom som heter Ångsågen. Platsen ligger så fint på Brattforsheden som är ett naturvårdsområde. Där finns raststugor/slogbodar, grillplatser och en bra plan att spela brännboll på. Det finns också fina sjöar, vandringleder och mycket fin skog. Flera av våra barn hade nästan aldrig varit ute i skogen. Det var en härlig upplevelse för dem. Några killar tackade så mycket och sa att det var en toppenkväll.
Vi spelade brännboll och gick en tipsrunda. Tyvärr hade vi glömt både senap och ketchup. Jag letade när jag kom hem och jag åkte till kyrkan, men ingenstans fanns flaskorna. Jag var säker på att de var med till Brattforsheden.
Till nästa utflykt ska jag ta med kameran för det var så mysigt där vi satt vid eledn utanför slogboden och grillade kycklingkorv.
Jag visar i stället en bild på vår församlings ONSDAGSKUL i Hällefors. Där hade de kameran med sig förra året.
Vi kommer att fortsätta några onsdagar till med Onsdagskul och söndagen den 25 maj klockan 16 blir det en gudstjänst för alla åldrar då "Onsdagskulbarnen" ska sjunga och spela och kanske framföra någon sketch.
image120


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0