Positivt omdöme i Vermlandiana om min bok

I dagarna fick jag ett häfte från föreningen Värmlandslitteratur som ger ut häftet Vermlandiana.
Där finns en recension om min bok "När världen kom till stan".
Jag citerar: "Stan" i boktiteln är Filipstad men någon vanlig hembygdsbok är detta sannerligen inte.......det är gripande berättelser om en verklighet fjärran från den vi #infödingar" lver i och nås bara sporadiskt, när något utvisningsbeslut verkar extra orimligt och uppmärksammas av värmländska media.....
.............Bengt Sjöberg och hans medhjälpare är förstås värda all heder för sina humanitära insatser. Tack vare dem blir boken ingen helt deprimerande läsning. Byråkrati måste vi oss förstås ha men utan den humanism och människokärlek, som Bengt Sjöberg och hans medhjälpare ständigt visar prov på så levde vi i ett omänskligt samhäll-och det vill vi ju inte göra?"
Jag har citerat valda delar av denna recension som är skriven av Bengt Åkerblom. Kolla deras hemsida www.varmlandslitteratur.se

Föreningen har som mål

  • att främja kvalitén i värmlandslitteraturen,
  • att förmå så många som möjligt att köpa värmlandslitteratur
  • att förmå så många som möjligt att läsa värmlandslitteratur

På vårt program har vi bl.a. litteratur- och kulturhistoriska föredrag för våra medlemmar samt utflykter till litterära och historiskt intressanta miljöer i Värmland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0