GOTT NYTT ÅR!

Minibussen är hämtad och står på gården. Snart ska vi samlas för att åka till vår kyrka i Hällefors. Där står borden dukade och vi är ett 30-tal personer som ska möta det nya året tillsammans. Det blir festligt och en härlig gemenskap då vi alla bidrar på olika sätt med sång, musik, dikter, pjäser, lekar, tävlingar, filmer och en andakt.
Jag kommer att berätta om några av årets höjdpunkter bland annat dagen då jag fyllde en minibuss med flyktingar som varit mycket länge i Sverige utan att ha fått uppehållstillstånd. Dagen då jag skjutsade dem till Migrationsverket i Örebro kommer för alltid att framstå som ett mirakel. ALLA fick permanent uppehållstillstånd direkt utskrivet den dagen. Det som avgjorde saken var förmodligen barnen som kunde svara så bra på alla frågor och berätta om den svenska skolan och hur de anpassat sig till Sverige.
Jag kommer också berätta ikväll om något som jag gjort de senaste dagarna. En grupp människor i ett land långt borta har bestämt sig för att bli kristna. Jag har förmedlat kontakter till en pastor och en kyrka i landet. Gruppen har haft samtal med en av de flyktingar som jag hjälpt och som i sin tur haft vänner i landet de kommer ifrån. Gruppen är så trött på våld och krig och söker efter FRIDSFURSTEN JESUS. De har sett kärleken hos de kristna och längtar så efter att få lära känna en kärleksfull Gud.
Jag säger inte att det enbart är kristna som är kärleksfulla. Humanister, buddister, muslimer och "vanliga" svenskar m.fl visar också ofta stor kärlek, men SÅ ÄLSKADE GUD VÄRLDEN ATT HAN GAV OSS SIN ENFÖDDE SON, PÅ DET ATT VAR OCH EN SOM TROR PÅ HONOM INTE SKALL FÖRGÅS UTAN HA EVIGT LIV. Guds utgivande kärlek är så stor och den räcker till för alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0