Gravida kvinnan i förvaret-starkt läkarintyg

Spänningen är olidlig för den gravida kvinnan Sazgar och hennes man Ardeshir som väntar på utvisning till Irak. Sazgar har fått ett mycket starkt intyg av psykiatrisk läkare i Eskilstuna. Läkaren varnar för att kvinnans liv och barnets/fostrets liv också är i fara om avvisningen genomförs.
Jag har sällan sett ett så starkt intyg och jag undrar verkligen om Sverige kan ta ett sånt ansvar som det innebär att sätta dem på ett flyg.
Ikväll ska vi skicka iväg alla namnlistor som kommit in som stöd för dem. Flera "tunga" politiker har skrivit under. Vi får hoppas att myndigheterna lyssnar.

FLER OCH FLER SKICKAR KOMMENTARER TILL MINA INLÄGG. NÅGON UNDRAR HUR FLYKTINGAR SOM VARIT I GREKLAND KAN TA SIG VIDARE TILL SVERIGE. JO, GREKLAND GJORDE INGEN ASYLUTREDNING. GAV INTE FAMILJEN EN TOLK OCH INGEN ADVOKAT. GREKISK POLIS BAD DEM STICKA IVÄG NÄR DE KNACKADE PÅ POLISENS DÖRR OCH FRÅGADE VAD DE SKULLE GÖRA NÄR DERAS BARN VAR SJUKA..
OM DU SOM SKRIVER OCH KOMMENTERAR SKULLE FRUKTA FÖR DITT LIV UNDRAR JAG OM INTE OCKSÅ DU SKULLE FÖRSÖKA RÄDDA DITT LIV.
FAMILJEN SÖKTE ALDRIG ASYL I GREKLAND. DE VAR PÅ VÄG TILL SVERIGE. GREKISK POLIS TOG DEM OCH TVINGADE DEM ATT LÄMNA FINGERAVTRYCK.
VI KANSKE ÅTERKOMMER TILL DETTA ÄRENDE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0