Senaste nytt om Sazgar o Ardeshir

Eskilstunakuriren  och Dagen skriver här:

www.eskilstunakuriren.se/link.php?id=775409

www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=161085

Parets ombud i förvarsärendet skriver detta:

"Migrationsverkets förvaltningsprocessenhet har i fredags åter igen beslutat om ej inhibition då fler ombud genom yttrande begärt detta.


Migrationsdomstolen har på sen eftermiddagen/kvällen i fredags med anledning av det överklagande som jag per fax tillställt domstolen beslutat att ej inhibera verkställigheten.


Överklagande angående förvar har jag ännu inte erhållit  någon dom från Migrationsdomstolen. I och med att verksällighet tyvärr nu har skett så innebär detta att domstolen kommer att avskriva målet som rör polismyndighetens beslut om förvar".

Ombudet och jag kommer att få en rapport från polismyndigheten hur avvisningen gått till. Jag ska försöka återkomma med en uppföljning om vad som händer med paret.


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1403039/har-utvisas-hon-till-doden

2008-12-15 @ 09:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0