Snökaos, men många kom på bönesamling

Ikväll när jag åkte ner till kyrkan tänkte jag att jag blir nog rätt så ensam på samlingen i Pingstkyrkan. Det snöade och blåste och vägarna var oplogade. Den våta snön slog emot ansiktet när jag gick från bilen mot kyrkdörren och låste upp. Efter en stund kom Esko på cykel med hunden springande vid sidan om. Det hördes steg i trappan. Några personer stampade av sig snön. Det var folk från Nykroppa och Filipstad. Solveig kom direkt från 4-årskalas hemma hos Tanya från Angola. Tänk det är fyra år sedan Leonel föddes. Familjen har två barn som är födda i Sverige och deras framtid är ej avgjord ännu. Vi jobbar för att familjen ska få stanna i Sverige.
Efter en stund kom ett helt gäng afrikaner från Storfors. Deras buss var försenad på grund av snökaoset. Två nya afrikanska vänner hade de med sig. Va roligt. de är så härliga, glada, öppna och fyllda av spontanitet och glädje då de sjunger, klappar takten och prisar Gud. Man känner en sån tacksamhet och samhörighet med dem. Jag blir också så glad när jag ser vuilken läångtan det finns att få komma till kyrkans samlingar. Vilket behov av gemenskap, bön, bibelundervisning och samvaro.

Just nu när jag sitter och skriver kommer ett MMS att vår son Joel och hans fru Shkurte fått en flicka ikväll på Örebro lasarett!!! För tio minuter sedan föddes flickan. Barnet skulle ha kommit den 12 december, men föddes alltså just ikväll. Förlossningen gick visst mycket fort. Joel lämnade GOSPEL MEDIA vid halv sjutiden och åkte hem till sin fru. OJ, VAD GLADA VI BLIR! Vårt sjunde barnbarn!

Vilket slut på en dag som innehållit polisanmälan av mobbad elev på Ferlinskolan, intervju med Radio Värmland och Filipstads Tidning om Feroz från Afghansitan som hotas av utvisning. Vi har också haft besök av Mats Ahlberg från Erikshjälpen och vi har tillsammans träffat Arbetsförmedlingen för att eventuellt anställa fler medarbetare i second handbutiken.

Jag tänker skriva mer om Feroz och mobbningen på skolan senare. Jag tänker ta upp likabehandlingsplanen vid Ferlinskolan på Barn och Utbildningsnämnden nästa vecka. Jag efterlyser regler för om skolan själv skall polisanmäla när elever blir misshandlade på skolan. Det är mycket allvarligt att mobbning av denne elev har kunnat pågå i flera år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0