Ytterligare en burundier död i Sverige

Igår fick jag lite mer information om den burundiska kvinna som dog i helgen. Hon var inskriven på Migrationsverkets förläggning i Karlskoga. Jag har ännu inte fått underlag för att kunna göra en anmälan till Sjukvårdens Hälso och Ansvarsnämnd, men jag har blivit lovad information.
Igår fick jag dessutom veta att en man från Burundi sökt läkarvård på ett sjukhus i södra Sverige. Han blev nekad hjälp eftersom att hans medicin skulle kosta för mycket. Samma dag dog han.
Min fråga är: Hur mycket är ett människoliv värt?
I morgon ska jag berätta en berättelse från bibeln för barn som är på sportlovsaktiviteter i kyrkan. Mitt ämne är när den gode herden lämnar sina 99 får för att söka upp det förlorade fåret. Där ger Jesus svar på hur viktig varje individ är. När herden hittade det bortssprungna fåret ställer han till med en fest. Herden ville att alla skulle glädja sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0