Dag tre med de fyra barnbarnen

Vi skulle ha varit ute och lekt idag och promenerat i Wadköping, men när vi vaknade ösregnade det. Fram med Alternativ plan. Vad kan man göra med fyra killar om det inte går att leka ute? Kanske bada i simhallen? Nej, jag vågar inte åka dit ifall vi inte lyckas hålla koll på alla killarna. De får nog bada när både pappas och mammas vakande ögon är med.
Memory, datorspel, sagoberättelser, fiolspel, pianospel, sång och fika. Sen for vi in till Mariberg och gick en hel timme inne på ett jättestort leksaksvaruhus. Vi kom överens om att INTE köpa något utan bara titta och se ut någon leksak som vi skulle köpa till födelsedag eller när vi kommer på besök nästa gång. Det gick bra och killarna fick till och med pröva flera leksaker.
Efter det gick vi till IKEA och åt pasta och köttfärssås och glass till efterrätt. Det var såå mycket folk på IKEA. Det var tydligen fler som bytte ut uteaktiviteter mot shopping.
Efter IKEA for vi till Ofelia där vi möttes av flera unga kvinnor som var nysminkade eftersom Rebecka från Gräs var där och hade sminkkurs. Hos Ofelia träffade vi vår sonhustru Shkurte och deras dotter Andrea. Jätteroligt. Emmanuel jagade Andrea runt soffan så Musa vaknade. Han hade kommit hem klockan två på natten efter en lång resa och var trött. När han vaknade av allt stim blev han mycket förvånad när han såg fem barn springa runt i hans vardagsrum och tjoa, skratta och stimma för fullt.
På eftermiddagen fick jag chans att sova en stund.Nu har vi spelat spel, ätit plättar med jordgubbssylt och äppelmos och sen Oboy och smörgås. Nu ser det ut som om farmor Maud och jag får någon timme för oss själva innan det är dags att sova.
Pappa Josef och mamma Maria har det bra i Umeå på missionskonferensen. De säljer böcker för GOSPEL MEDIA och det går bra.
Nu vaknade Samuel till och jag var in och sövde honom en stund. Jag fick en go kram medan Samuel sa att han tyckte att vi skulle bo hos honom för alltid. kanske ska vi flytta hit och på på torpet på gården? Nej, jag skojade bara. God natt! Jag ska drömma om Bollibompa, Skopis, Långben och hunden Lassie på äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0