Jag blir så glad!

Idag hände det ännu en gång.
En av våra nysvenskar ringde och var så glad. Hon hade varit på anställningsintervju och fått jobbet. Hon fick till och med anpassa sin arbetstid så att hon kan slutföra sina studier vid universitetet. Dessutom får hon tid över för att vara med och leda sin iranska kristna grupp. I morgon ska gruppen få besök av några svenskar i kyrkan som de hyr.
Denna kvinna fick uppleva många svårigheter när hon bodde på flyktingförläggningen i Filipstad/Nykroppa. Hon blev också dödssjuk, men blev helad strax innan hon skulle opereras. Nu har hennes tro vuxit och hon vittnar frimodigt om sin tro. Ibland ber hon för människor som är sjuka och de får också uppleva helande.
Jag blir så jätteglad när man får ett sånt telefonsamtal.

Idag är det en artikel i NWT om Juma. Artikeln passar bra inför demonstrationen på tisdag den 29 januari klockan 18 på Stora Torget i KARLSTAD då de utvisningshotade afghanernas svåra situation skall uppmärksammas.

JAG ÄR OCKSÅ SÅ GLAD FÖR MINA BARNBARN. HÄR SER NI EN ÄNGEL SOM ÄR UTE OCH FLYGER MELLAN SRI LANKA OCH SVERIGE. NEJ.....DET ÄR JOEL SOM LEKT MED BILDEN PÅ ANDREA, MEN DET STÄMMER ATT DEN TOGS DÅ DE VAR PÅ SRI LANKA.

                            image96


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0