JK vill veta om de döva iranska bröderna

Igår pratade jag med Justitiekanslern, JK om de båda döva iranska bröderna Farkondeh. JK vill se alla relevanta handlingar i deras ärende. Han var förvånad över att de inte fått LMA-kort (ett slags ID-kort för asylsökande) och att de inte fått pengar från Migrationsverket trots att Länsrätten i Värmland fattade beslut om detta så sent som i OKTOBER! Detta är trots mot myndighet.
Jag ska nu kopiera en mängd handlingar och JK ville också ha min bok "När världen kom till stan" för att ta del av kapitlet om de iranska bröderna.

Ikväll har jag gjort ett överklagande i ett Dublinärende. Migrationsverket tänker avvisa en familj där tiden gått ut för att Dublinförordningen skall gälla. Den upphör efter sex månader om det inte anges i beslutet att tiden förlängts.
Familjen ska egentligen hämta sin a biljetter i morgon, men vi tror bara inte att Migrationsverket kan välja att inte följa de lagar och regler som lagen slagit fast.

För övrigt var det många som kom till Kristen Gemenskaps samling i Pingstkyrkan ikväll. Vi talade om änglar. Jag tror att både Sassan och Daniel (de iranska bröderna) och den utvisningshotade familjen behöver lite änglahjälp de närmaste dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0