Mera barnbarn

Orolig sömn. Tidig morgon. Grötfrukost. Följde Emanuel till skolan som ligger runt hörnet. Han brukar gå de cirka 500 metrarna själv, men jag tyckte det var roligt att se hans klassrum.
Eldade i braskaminen. Lekte med Nathanael och Samuel. Vi snickrade, sågade och spikade. Pojkarna har verkligen lärt sig mycket på dagis och i skolan.
Maud handlade serietidningar och lördagsgodis som blev fredagsgodis efter att vi ätit en nyttig lunch med ordentligt med grönsaker.
Familjen har ingen TV så vi kollade på Bollibompa på datorn. Spelade olika bollibompa-spel på husets och min bärbara dator. Somnade på eftermiddagen av utmattning.
Maud gick promenad i blåsten och de stora pojkarna lekte fint själva. Fika och kvällsmat och Maud och jag turades om att läsa i böcker. Aftonbön och nu är det alldeles lugnt i huset.
I morn ska vi åka in till Örebro och gå i Wadköping, äta ute och kanske hälsa på Ofelia om hon inte jobbar eller pluggar.
Nu är klockan 21 och jag skall faktiskt sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0