Fin födelsedagspresent!



Idag när jag kom hem från Erikshjälpen Second Hand,där vi hade rekordförsäljning, hade Maud plockat blåbär och hallon som jag åt till kvällsmat tillsammans med filmjölk.
Tänk att varje morgon och varje kväll så här i juli kunna gå strax utanför vår tomt och plocka bär och äta till frukost och kvällsmat.
Av min syster Siw Sjöberg fick jag ett fint kort och en dikt som hon skrivit.
Dikten heter PÅ EN SOMMARÄNG

JAG GÅR PÅ DET DAGGVÅTA GRÄSET
ÄR PÅ VÄG TILL EN SOMMARÄNG
HÖR FÅGLARNA SJUNGA FRÅN HIMLEN
NÅGRA LJUVLIGA SKÖNA ACKORD

TÄNK ATT JORDEN KAN VARA SÅ VACKER
NÄR MAN HAR SINA SINNEN ÖPPNA FÖR DE
JAG GÅR PÅ DET DAGGVÅTA GRÄSET
PÅ VÄG TILL EN SOMMARÄNG


STANNAR INTILL EN DIKESKANT
TAR EN BLOMMA I HAND
VEM KAN HA SKAPAT NÅGOT SÅ VACKERT
EN RIKEDOM AV SKÖNHET, JUST BARA FÖR MEJ

SOLEN VÄRMER, GRÄSET TORKAR UPP
JAG SÄTTER MIG PÅ EN STEN
SOM ÄR SOLVARM
MITT PÅ EN SOMMARÄNG

VILKA FÄRGER, VILKA DOFTER, VILKEN KÄRLEK SOM OMSLUTER MIG
JAG SITTER MITT I GRÄSET
PÅ EN VACKER SOMMARÄNG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0