Seminarier på OAS-konferens och Författarfestival i Filipstad d.v

I morn bitti åker jag till Borås för att medverka i OAS-rörelsens konferens. Jag ska tala över ämnet "Se främlingen mitt ibalnd oss".
OAS-rörelsen är en förnyelse inom Svenska Kyrkan där man inbjudit kristna från många olika traditioner såsom till exempel Katolska Kyrkan, Pingströrelsen och flera andra samfund.
Det ska bli mycket spännande och intressant. Jag kommer säkert att få träffa flera engagerade människor som jobbar med asylsökande och flyktingar på mina seminarier. Det ska även bli intressant att delta i stora möten som samlar tusentals kristna. Att också få träffa kristna ledare som får vara med och tända en ny väckelse i Sverige. Jag hörde till exempel att prästen Bo Branders två böckler som han skrivit tillsammans med Göran Skytte nu snart är uppe i 20 000 sålda böcker, vilket är enastående när man betänker att det handlar om predikningar!!!
På fredag klockan 12 skall jag vara tillbaka i Filipstad för då ska vi vara ett 10-tal författare som ska äta mat på Hertig Karls hotell. Sen ska vi möta pressen klockan 13 och därefter ska vi gåt till Stora Torget där varje författare får 15 minuter att presentera sin senaste bok och berätta om ev. nya böcker som är på gång.
Jag håller faktiskt på med en bok, men jag vill inte avslöja för mycket. Jag har länge velat skriva mer fritt och fantisera. En dag var jag på väg till Årjäng i bilen och hade med mig en kvinna. Hon började berätta om sitt liv. Snart fann jag att verkligeheten ibland kan överträffa fantasin. Nu träffar jag denna kvinna och vi spelar in hennes berättelse på minikassetter. Kvinnan har verkligen upplevt otroligt mycket. I dagarna ska hon åka tillbaka till sitt hemland för att uträtta en del viktiga saker samt göra research för boken. Arbetsnamnet på boken är "När tårar blir till diamanter". Mer avslöjas INTE!
På söndag firas KYRKORNAS DAG i Filibjurveckan här i Filipstad. Då blir det ett gediget program hela dagen.

Söndagen den 27 juli

Kyrkornas dag i FILIBJUR

Kl.10 Gudstjänst på Stora Torget med Peter Johansson och sångaren Daniel Viklund

Kl.16 Konsert med Daniel Viklund och delar av kören Audiens samt countrysångerskan Elisabeth Bornlöf

Kl. 18 Konsert med sångarparet Ulrika och Åke Johansson

Kl.20.30 Rock-konsert med NOBRAKES

Hela eftermiddagen är det FAMILJEFEST med hoppborg, minimotorcyklar, kokosbollskastande elefant m.m.

VÄLKOMMEN önskar Svenska Kyrkan, Vasakyrkan, Pingstkyrkan, Kristen Gemenskap och studieförbundet BILDA

Till sist ett citat från ett litet häfte utgivet av KM-förlaget med titeln BEJAKA
"Förnöjsamhet betyder ej att få allt, utan att vara glad för det man har. Skjut inte glädjen på framtiden!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0