Trevligt sammanträffande idag

I eftermiddags "kände jag" att jag skulle åka en sväng ner till Erikshjälpen. Jag hade lovat att åka ner och låsa och kolla att allt var Okey.
När jag åkte förbi Pingstkyrkan såg jag att det stod fyra personer och kollade på anslagstavlan. Jag svängde runt Erikshjälpen och gick in och hälsade på dem som jobbade där. Fick för mig att gå runt huset och se om personerna vid anslagstavlan fortfarande var kvar. De kom emot mig och mannen vinkade glatt. Jag kände igen honom och hans fru från Torsby där jag varit för minst tio år sedan på ett möte där de var med.
Jag bjöd över familjen till Erikshjälpen där vi tog en dricka och satte oss ner för att prata. Det visade sig att de båda döttrarna varit i Filipstad för att söka efter lägenhet och hade för avsikt att flytta hit. Jätteroligt! Sånt händer inte precis varje dag.
Den ena av flickorna hade följt Kristen Gemenskap på Internet en tid och hon var väl förtrogen med vår vision och vårt mötesprogram. De vill gärna vara med på församlingens möten och det visade sig att flcikorna är duktiga sångare och spelar gitarr och sjunger egna sånger. Jag fick till och med lyssna till en sång som en av dem skrivit. Mycket bra! Fina sångröster! Det ska bli skojigt att få lära känan dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0