Några semesterbilder



I lördags var vi till KÄMPUDDEN i Dala-Järna. Det är en sommargård där Dala-Järnas kyrkor har ett program i stort sett varje dag från midsommar till mitten av augusti. Det är volleybollkvällar, frisbee, tovning,blomsterarrangemang, gudstjänster, sång och musik-café och hantverksdag m.m. Det kommer mycket folk och allt drivs med ideella krafter.
I lördags var det Elisabeth Bornlöf med band som sjöng och spelade. Elisabeth sjunger egna sånger i countrystil. Jättebra!!! Hon kommer till FILIBJUR-söndagen den 27 juli mellan kl. 16-19 i Filipstad på Stora Torget tillsammans med Daniel Viklund, Ulrika och Åke Johansson m-fl duktiga sångare och musiker.


Varje år vill jag åka till Tällberg i Dalarna och fika på KLOCKARGÅRDEN. Utsökt gott kaffe med dopp, fast den här dagen blev det blåbärspaj med vaniljsås vilket också smakade mycket gott. Vädret var kanonfint och utsikten mot Siljan bedårande vacker.





Vi tillbringade ett par dagar vid sjön Huln där vi har en enkel barack. I sjön finns ädelfisk vilket äevn storlommen har upptäckt. Jag fick några små abborrar.


Denna vecka har jag cyklat runt i byn Skålö och Nordanåker i Dala-Järna. Det är så vackert vid dikeskanten och man hinner se så mycket som man annars bara susar förbi i bilen. Dofterna från olika blommor, bin och humlors surr, fåglarnas kvitter och kornas råmande i bakgrunden.


Här har en av bönderna i Skålö by laddat för hösten och vintern



Vi har också laddat för en kall vinter. Maud och jag har inte klyvt ett enda vedträ. det gjorde Lennart, Leif, Rut, Sonja, Susanna och flera andra av våra släktingar. Jag klippte gräs i stället, det funkar bättre för min onda rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0