Rasistbråk i Grums lördag natt

En vän till mig ringde idag på eftermiddagen och berättade att hon blev vittne till ett rastitbråk i hennes bostadsområde i Grums. Det hela började vid 23-tiden. Ett gäng rasister beväpnade med skjutvapen (förmodligen gevär) drog genom lekparken! vidare mot hyreslägenheter där de trängde sig in och hotade invandrare.
Flera invandrare som hade bilar packade dem fulla med folk och väskor och flydde området.
Efter ett tag kom det två polisbilar plus två civila bilar med poliser samt en pikébuss med poliser.
Enligt min vän har det varit relativt lugnt ett tag. Annars är det inte ovanligt att ungdomar i bilar drar genom samhället och skriker heil-hitler och gapar mot invandrare.
Jag har ingen aning om upprinnelsen till det som hände igår, men min vän tyckte det var mycket obehagligt.
Vi får verkligen hoppas att det lugnar ner sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0