Torpkonferensen.nu


I morgon tisdag den 17 juni kl.15 ska jag hålla mitt seminarium på den stora Torpkonferensen utanför Kumla-Örebro i LADAN. Så här presenteras seminariet

"När världen kom till stan"
En berättelse om när världen kom till Filipstad. Vad var det som
gjorde att alla dessa flyktingar från 35 länder sökte asyl i Sverige?
Hur förändrades församlingens verksamhet när flyktingarna började komma på gudstjänsterna? Vad kan en församling göra för att lotsa nysvenskarna in i samhället? Hängivna kristna invandrare kan tända nytt liv i våra församlingar om de får förtroende och stöd. Bengt Sjöberg är lärare, pastor och kommunpolitiker och har sedan drygt sjutton år engagerat sig helhjärtat för att hjälpa flyktingar. Han har bland annat medverkat i Uppdrag Granskning (SVT), Konflikt (P1), Efter Tolv (P4) och i en mängd tidningar.
När: Tisdag kl 15.00-15.45
Var: Ladan

Jag ska ha med mig en grupp från församlingen som sen också är tillgängliga för samtal på Evangeliska Frikyrkans församlingsprograms monter. Jag har redan hört om folk som ska komma för att prata och ställa frågor om olika invandrare som de håller på att hjälpa.

Kommentarer
Postat av: Ingemar Nyqvist

Guds frid i Filipstad. Sänder en hälsning från Boliden. Jag och min fru beundrar ditt/ert arbete för invandrare. För fyra år sedan startade jag och min fru Ulla Kristen Gemenskap i Boliden med inriktning på arbete med invandrare. I dag har vi en egen Kyrka (Missionskyrkan)i Boliden. Det roliga är att jag är Värmläning själv och kommer från Sunne. I augusti den 24 ska jag till Sunne och sjunga och vittna om mitt förra liv som alkoholist (över 20 år), men Gud löste mig oktober 99. Skulle vara roligt och fint att få komma till er också en kväll om det passar och berätta om våran kyrka och arbetet med våra invandrare. Mvh. Ingemar

2008-06-17 @ 20:51:29
URL: http://www.kg.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0