933 säckar kläder till Rumanien!

image157
Redan klockan 7.30 kom denna lastbil från Rumänien för att lasta de kläder som Erikshjälpen packat. Vi hade sagt till folk att komma klockan 13 så chauffören fick vänta. Han gick in i sin hytt och la sig och sov.
Strax före klockan ett gick jag ut på stan och raggade ihop fler medhjälpare. Några hittade jag på torget på en parkbänk och några hittade jag på biblioteket. Andra hade Kenth sagt åt i god tid. Jag hade också pålyst det på gudstjänsten igår. Det kom 26 personer!!! för att hjälpa till så vi lastade dessa 933 säckar på en och en halv timme. När vi lastat den ena containern bjöds alla på glass, saft och vatten. Det hela gick mycket bra. Till sist lastade vi på rullstolar och en del sjukvårdsmateriel som vi nyligen fått.
image159
image158
Inne i den stora containern bildade burmeser, eritreaner, irakier samt kostymklädda somalier och svenskar en kedja.
image160
image161

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0