Meditation i naturen

image142

Jag älskar att gå i skogen och vandra på små stigar. I helgen gick jag en lång promenad i Dala-Järna. Här ser du en myr där skotervägen mellan Vansbro och Dala-Järna går. Nu hördes inget oljud från skotrarna-bara en intensiv fågelsång.
Efter ett tag kom jag in på en smal stig där det fanns minst sex stora myrstackar. Aktiviteten var febril bland myrorna.
image143

När jag gått i cirka en halvtimme kom jag till en å. Där var det också aktivitet. Bävrarna syntes dock inte till, men oj vad de fällt många björkar.
image144

När man gått en timme i den tysta skogen blir man så glad och lugn. Laddad att åka tillbaka till Filipstad och ta itu med både det ena och det andra.
Tack Gud för Din vackra natur! "Fast utan ord, den bilden ger mig bud. Det finns en Gud, det finns en Gud. Ty allt det sköna som mitt öga sett. En större tro på Gud mig gett"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0