Blogglistor och mer om afghaner

Jag har nu registrerat min blogg på www.blogglista.se
Det är en av flera blogglistor där man kan se hur många besökare man har.
Bloggtoppen.se och Jesussajten är två andra. Jag ser att antalet besökare ökar. Besök gärna dessa blogglistor och läs andra bloggare och lämna gärna kommentarer.
Varför ägna tid åt att blogga? Jag tycker det är roligt att få kontakt med nya människor och jag har fått möjlighet att berätta om min tro för många fler än vad jag möter i gudstjänster och på andra samlingar. MEN det viktigaste är det PERSONLIGA MÖTET med människor. Det finns inget som ger så mycket som när man sitter tillsammans och ser hur folk reagerar, mimik, kroppsspråk och gester. För mig som ofta har mycket ont i ryggen och svårt att sitta länge är bloggandet dock ett bra sätt att "möta" människor ändå.
www.blogglista.se


Jag blev så glad igår när jag fick brev från advokaterna på Rådgivningsbyrån. De lovar att hjälpa en av mina afghanska killar eftersom de ansåg att han blivit illa behandlad i asylprocessen. Jag har också fått stöd från Svenska Afghanistankommittén (SAK). Det är en tjej som börjat jobba på SAK som själv kommer från Afghanistan och hon känner djupt för sina landsmän.
Vi skulle behöva vara många fler som försökte påverka regering och riksdag samt Migrationsverket om att de gör en ny säkerhetsbedömning av Afghanistan. Det är absolut inte säkert för dessa unga killar att skickas tillbaka till sitt land där de saknar familj, släkt och vänner och ett fungerande nätverk utan hus och hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0