Min bror Stanley i "såpan" Guds Hus

Ikväll visades det första avsnittet i verklighetsserien Guds Hus från Centrumkyrkan i Sundbyberg. Jag var i Örebro när programmet sändes, men min fru kollade på programmet som du kan läsa om nedan och i DAGEN om du klickar på länken.
Jag kommer ihåg när vi några år innan vi startade Kristen Gemenskap besökte Centrumkyrkan som Stanleys familj och vår mor Helga var med om att starta. De städade, målade bänkar och satt och ringde 1000-tals telefonsamtal till boende i Sundbyberg. Stanley hade köpt en synth av märket Casio och han annonserade "gudstjänst med Casio-inspirerad musik". Pojkarna och jag fick pröva synthen hemma i Duvbo i huset som jag växte upp i. Vi hade då aldrig sett en synth förut och tyckte att det var ett känslosamt och mäktigt sound.
Stanley hade i många år rest i många länder för att predika. Han hade haft stora kampanjer i många städer i Sverige, men alltid åkt förbi sina grannar på väg någonstans. Nu tog han sig tid att bjuda in dem till samtalskvällar, alphagrupper, konserter och debattkvällar och många gensvarade. Församlingen växte år efter år. Nu har han blivit pensionär, men hjälper till en hel del i församlingen. Säkert tilldrar sig denna programserie stort intresse och kan förhoppningsvis vara med och öka intresset för kristen tro.


www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=159779


2008-07-04

Nu börjar Guds Hus! På söndag 19.00 kan du se första avsnittet på TV8! Läs mer om programmet på deras hemsida!

I programmet får vi följa nio peroner i Centrumkyrkan i deras vardag. Man kommer också visa delar av de åtta gudstjänster man spelar in. Tanken med serien är att spegla frikyrkan inifrån på ett trovärdigt sätt. Guds Hus produceras av TV Inter i samarbete med TV8.  

De söndagar man spelar i gudstjänsterna börjar 12-gudstjänsterna 13.00 istället på grund av att man måste hinna rigga om. Kom gärna på båda gudstjänsterna!
Dessa söndagar spelar man in 10.00 & 13.00:

9 nov
16 nov


Har du frågor kan du vända dig till [email protected] . Du kan även läsa om programmet på www.swedmedia.se/gudshus

Programmen kommer sändas i TV 8 på söndagkvällar 19.00  följande datum:

9 nov
16 nov


Kommentarer
Postat av: Danjakob

Tack för tippset!



Jag vill ju själv jobba som pastor och är intresserad av politik så det kommer jag göra:)



mvh Danjakob Fundell

2008-11-10 @ 16:02:35
URL: http://danjakob.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0