Starkt hjärta och rejäl vinst på Erikshjälpen

Ikväll fick jag telefon från min läkare. Lite ovanligt att det ringer en läkare klockan sju på kvällen. Jag höll på och spelade bordtennis med fem, sex barn på Onsdagskul. Vi hade riktigt kul. Läkaren sa att han fått svaret på min ultraljudundersökning. "Hjärtat är starkt och perfekt",  sa han. När han hörde att jag spelade pingis sa han att jag gärna fick spela både fotboll och andra sporter eftersom det inte finns nåt fel på hjärtat.

Jag har flera orsaker till att vara glad idag. Vi fick rapport från tredje kvartalet på Erikshjälpen. Under de cirka sju år som vi haft vår second handbutik har vi förmodligen aldrig fått ett så bra resultat. Det är oerhört glädjande. Gud är så enastående underbar och hjälper oss när vi kämpar och satsar. I morn ska vi ha medarbetarsamling. Då kan vi uppmuntra varandra och vi ser att arbetet utvidgas och vi kan göra mer och mer för nödlidande barn i olika länder.

Kommentarer
Postat av: Haggaj

Skönt att höra Bengt! Du och dina söner har nog mycket kvar att uträtta. Ni är verkligen i centrum för det andliga kriget.



Blessings!

2008-11-05 @ 22:14:05
URL: http://aletheia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0