Mycket bra möten idag med Svensk Pionjärmission



Mikael Boman är en fängslande jättebra talare. Hur han kom till tro i 18-årsåldern. Gud har lett honom till ett stort antal länder för att predika vilket är ett mirakel eftersom han som ung var mycket blyg och rädd för att tala inför publik, ja t.o.m. rädd för att tala i telefon. Nu på mötet i Filipstad talade han mycket frimodigt i mer än en timme! och det blev INTE långtråkigt. Jag ska berätta mer i ett senare inlägg om hans budskap som var ett budskap direkt till oroliga människor mitt i den ekonomiska krisen. Mikael talade hopp och framtidstro grundad på bibeln budskap.



Josef Sjöberg berättade om vad Svensk Pionjärmnission gör i Indonesien, Pakistan samt några andra länder. Josefs bok Klassisk kristendom skall översättas till indonesiska för att användas i olika bibelskolor i Indonesien.



Sångaren, kompositören, dirigenten, sångpedagogen och producenten Dan Hegelund blev en mycket intressant och givande bekantskap. Dan har startat en gospelkör i Nykroppa utanför Filipstad och har planer på att starta fler körer. Han har haft många konserter i USA, Afrika och flera länder i Europa som t.ex Lettland. Ikväll fick vi lära känna honom och hans musik vilket gav mersmak.



Barnbarnet Samuel, 4 år var med på båda av dagens gudstjänster. Han satt i mitt knä hela mötet i Betel och var så snäll och duktig.

I morn ska jag skriva mer kring ämnet framtidstro och hopp mitt i en orolig tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0