Två glädjeämnen

Idag lägger jag ut två bilder som jag tagit med mobilen. Inte så bra kvalité, lite suddigt, men trevliga minnen för mig. Den första bilden tog jag för någon vecka sedan i kyrkan då jag träffade Alice (som jag skrivit om tidigare här på bloggen. Leta i arkivet om Alice och svårigheter för invandrare att få id-kort på bank) Hon håller glad upp sitt id-kort. Alice flyttar denna helg till en större stad i Sverige. Lycka till!
Igår när jag gick genom stan frågade flera invandrare som fått uppehållstillstånd om jag också kunde gå med dem till Handelsbanken och ordna id-kort, men jag hänvisade till det statliga id-kortet som regeringen håller på att ta fram. Det bör väl inte dröja alltför länge.




Här har jag tagit ett kort på lingon som det finns mycket gott om i skogarna. Jag kopplar verkligen av i Guds underbara natur. Gott också med lingonsylt, hårt bröd och mjölk=sull. Jag gillar sull (ett ord som jag lärt av Levi i Dala-Järna) han tar ofta en sull, visserligen med Leksandsbröd, men det duger med Wasabröd också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0