Innehållsrik helg



Söndag förmiddag. Jag är på väg till Säffle för att predika i Pingstkyrkan över ämnet SE FRÄMLINGEN MITT IBLAND OSS. Det var roligt att det var flera som kom till kyrkan för första gången. EFS-församlingen hade hänvisat till mötet i Pingstkyrkan och deras pastor var med. Han och jag pratade om Jesusfilmen som finns på 16 språk. Kyrkorna i Säffle har ÖPPET CAFÈ för svenskar och invandrare.
Hemma i Filipstad har jag i helgen träffat två personer som vi hade jättemycket kontakt med för många år sedan. Tina och Nazli som ursprungligen kommer från Iran.  DET VAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ROLIGT ATT TRÄFFA DEM OCH SE ATT DET GÅTT SÅ BRA FÖR DEM. Underbart att se vad Gud gör i människors liv.





Så har vi haft flera barnbarn hemma i helgen. Vi var ute på marknaden trots det regniga vädret. Här åker Nathanael och samuel brandbil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0