Helgen

Denna helg är det barnbarn som gäller.
Annars är det rätt så hostigt och snuvigt.
Läser en hel del och förbereder mig inför möteshelg i Årjäng helgen efter påsk. Min bror Stanley och jag ska predika i en allkristen konferens. Kanal 10 kommer för att spela in mötena. Det gäller att vara väl förberedd på alla sätt.
Håller på att ännu en gång studera Lee Strobels bok om den historiske Jesus. Aktuellt nu när Jonas Gardell kommit ut med sin bok om Jesus. Morgan Carlsson och några andra pastorer och jag i Värmland ska skriva något tillsammans om vår syn på Jesus och skicka in till de värmländska tidningarna.
Helt klart är att Jesus blir aktuell genom Gardells bok. Det gäller att möta folks frågor, kanske genom att erbjuda alpha-cirkel.
I morgon lördag kl.18 har vi bönekväll för Bergslagen i Pingstkyrkan, Filipstad. Jag tror på en mycket bra samling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0