Ungdomssamling och Jesusmanifestation

Igår hade vi ungdomssamling igen. Maribel hade förberett något att säga från bibeln om Guds planer för oss och vårt gensvar. Jag gjorde fruktsallad och köpte daimglass. Vi tände ljus och väntade på att ungdomarna skulle komma. Det är alltid lite spännande eftersom vi inte vet hur många som ska komma.
De första som kom var från Lesjöfors. Sen ringde en kille som stod uppe i Lesjöfors och väntade på skjuts. Det hade blivit något missförstånd, men han ordnade egen skjuts och kom senare tillsammans med några kompisar från Tjetjenien och Republica Serbska Efter dem kom våra filipstadsungdomar.
Vi hade en riktigt trevlig och bra samling och sen spelade vi pingis, biljard och olika instrument. Ella-Stina spelade fiol. Hon har verkligen blivit duktig.
Nästa gång som vi träffas ska vi åka till Brattforsheden och gå en naturstig och slå oss ner i en slogbod, grilla och mysa kring elden. När jag var i Årjäng fick jag 9000 kronor att ta med till församlingens invandrararbete. Helt fantastiskt generöst! Igår gick det åt två biblar. En serbisk och en på ryska. Dessa invandrarungdomar är verkligen andligt hungriga.
Det är de själva som frågar efter Guds ord.
Jag blir själv väldigt inspirerad och glad när jag är med barnen och ungdomarna. Trots att jag har fått inbjudan till pensionärsmöte och 60+ möte väljer jag självklart ungdomssamlingen.

OBS! DEN 2 MAJ ÄR DET DAGS IGEN FÖR JESUSMANIFESTATION I STOCKHOLM I KUNGSTRÄDGÅRDEN. MINA SÖNER OCH JAG SKA STÅ VID GOSPEL MEDIAS BOKSTÅND. VI KANSKE SES DÄR? VÄLKOMMEN ATT PROKLAMERA JESUS! HÄR ÄR ETT PAR KORT FRÅN FÖRRA ÅRETS MANIFESTTATION DÅ MAN RÄKNADE CIRKA 10 000 DELTAGARE. I ÅR BLIR VI KANSKE FLER-OM DU KOMMER MED OCKSÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0