NYHETSTIPS Unik flyktingberättelse

Jag vet att det är ett flertal journalister som brukar kolla min blogg. Här kommer ett tips. Jag tänker även ringa till några av de stora drakarna och Rapport och Nyheterna på TV4.
Vi har i Filipstad en familj som för några år sedan fick beslut om uppehållstillstånd i Migrationsdomstolen. De hade då tidigare fått flera avslag och de var här i Sverige redan då den tillfälliga lagen gav många familjer uppehållstillstånd, men de knappa två år som de då bott i Sverige ansågs inte räcka. Nu fick de ändå ett permanent uppehållstillstånd och de fyra barnen liksom föräldrarna jublade. Jag fick även en liten minnessak som tack för mitt engagemang. Vi bjöds på tårta, MEN så hände det som kan hända enligt den nya utlänningslagen. Migrationsverket överklagade till Kammarrätten (Migrationsöverdomstolen) i Stockholm och Kammarrätten upphävde Migrationsdomstolens beslut.
Sedan dess har det gått flera år och familjen har gjort ny ansökan till Förvaltningssprocessenheten, men frågan är ännu inte avgjord.
Alla barnen har gått flera år i svensk skola och de klarar sig mycket bra.
För några dagar sedan träffade jag mamman. Hon gav mig klartecken att kontakta media. Hon har mycket, mycket att säga och hon är inte rädd att tala ut. Helst vill hon hålla tal till hela Sveriges nation.
I deras hemland bodde de i en enklav omgiven av fiender som ofta sköt på barnen när de skulle gå till byns skola.
Migrationsverket säger att de inte skall utvisas till sitt land eftersom det är motståndarnas som tagit över deras by. Däremot säger man att de kan flytta till ett annat land.........
Vill ni göra något av detta?
Kontakta mig på mail [email protected]

Kommentarer
Postat av: ayman

tack för allt som du har gört för oss , tack bengt

2009-08-05 @ 21:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0