Julafton med familjen

Det är juldagsförmiddag. Maud och jag har just tagit en promenad med Alisa, vårt minsta barnbarn. Vi har varit och matat änderna vid sjön Daglösen. Hon tyckte att det var så roligt. Trots snömodden gick det lätt att ratta den moderna barnvagnen. Tänk vilka åk de har nu för tiden.
Julfirandet igår blev mycket bra. Alla är friska och positiva och glada. Det som jag tyckte var mest roligt igår var när vi spelade och sjöng innan julklappsutdelningen. Det påminde mig om min barndoms jul och även om tiden då våra söner var små. Då brukade vi spela piano, synth, gitarr, fiol och trummor. Maud pappa Nogi kom också och spelade fiol.
Igår var det vårt äldsta barnbarn som tog upp manteln efter honom. Faktum är att också min pappa Tage kunde spela både gitarr, mandolin och fiol. Sången och musiken betyder mycket för oss alla och för gemenskapen.
Jag får nu också hjälp med att lära mig lägga ut små filmer på Youtube. Hoppas att kunna utveckla bloggen under nästa år med andakter och intervjuer och klipp från olika samlingar m.m.

Här några kort från igår:


Emanuel Sjöberg spelar fiol.


Vadå julskinka, korv o köttbullar. Jag har ju morot, det räcker bra+lite välling förstås.



Det lilla ljus jag har, det ska få lysa klart, lysa klart klart klart. Lysa klart.

Farfar Bengt berättar julevangeliet och visar julkrubban.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0