Mångkultur och religionsmöte

Igår hade Evangeliska Frikyrkans grupp "Mångkultur och religionsmöte" planeringsmöte i Örebro. Det är alltid inspirerande samtal. Så underbart att höra om fler församlingar som har börjat få kontakt med somalier. Vi planerade in flera seminarier bland annat på Liljeholmens folkhögskola, Torpkonferensen samt i Rinkeby-Husby i vår.
Det rådde febril aktivitet på EFK:s kontor igår. En mängd frivilligarbetare hade kommit för att göra i ordning postförsändelser och klistra kuvert. Efter lunch var det ett nytt gäng som arbetade praktiskt med ett projekt där unga kvinnor skall få hjälp att ta sig ur trafficking genom att få andra inkomstmöjligheter. Evangeliets förkunnelse måste gå hand i hand med praktiskt socialt arbete där orden omsätts i kärleksfull handling.
På kvällen deltog jag i LP-Baggängens möte i Karlskoga. Det är alltid så härliga möten. Åhörarna är verkligen andligt hungriga, längtande efter Gud och hans kraft och så glad och frimodiga i sin tro och de böner som de ber för andra. De fem böcker av Emanuel Minos som jag hade med mig tog slut direkt. Hörde av Gospel Media att de sålt 800 Minos-böcker på två veckor. Nu får jag beställa fler böcker för det går säkert åt en hel del här i Östra Värmland/Hällefors också.
Boken av Emanuel Minos heter TAG PLATS DÖRRARNA STÄNGS. Bokens titel syftar på att tiden för Jesu andra tillkommelse är nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0