Vi satsar framåt

Har inte hunnit skriva något på bloggen på ett tag. Den mesta energin gick idag åt till att på sex sidor försöka förklara för migrationsdomstolen att en ung man verkligen är kristen. Jag har skrivit så utförligt som jag kunde om två års funderingar och framväxande av en personlig tro på Jesus.

Vi har idag haft besök på Erikshjälpen av två personer som jobbat med att fundera ut hur vi kan utnyttja våra lokaler på ett bättre sätt för att dels få större yta att exponera våra prylar. Dels förbättra personalutrymmen och beredningsutrymmen.
Idag mötte jag två nya medarbetare som börjat jobba på Erikshjälpen. Butiken var som en bikupa med en enorm aktivitet. Massor med julpynt togs fram och möbler och glas såväl som kläder, textilier, böcker och husgeråd prismärktes och ställdes ut i butiken. I morn blir en riktigt bra dag och säkert också många tillfällen till samtal.

Nu bär det iväg till bönesamling i Betel i Hällefors. Jag brukar vara med där en tisdag i månaden. Bönen är kraftkällan och det är viktigt att vi även ikväll får tid till att lyssna in Guds tilltal till oss.

Till sist vill jag kort bara nämna att vi inom Evangeliska Frikyrkan planerar för en konferens som ska heta något i stil med Hearts for muslims. Bra! Intressant! Aktuellt och välbehövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0