Ett GOTT nytt år-inte fylleri och bråk

2009 började bra. På Kristen Gemenskaps nyårsfest avslutade vi det gamla året med att sjunga "Ropa till Gud, över hela vår jord, stiger en hyllning en hymn utan ord"....Efter några minuters stillhet i bön och tacksamhet gick vi in i det nya året med sången "Tack, tack Jesus".
När jag vaknade i morse och hade fina minnesbilder från festen som till exempel Hugossons naturbilder, Elise och Bengts härliga lovsånger, Atie och Frans musik samt alla kramar och lyckönskningar inför det nya året, var jag glad och tacksam. Jag slår på nyheterna och hör om knivslagsmål, mord, fylleri och bränder. Alla dessa olyckliga människor skulle behöva den INRE glädjen och friden som Julens budskap står för.
Nu känns det som om jul- och nyårshelgen är över och det är dags att fortsätta engagemanget för Guds Rike. Vi vill se hur Guds Rikes tankar och idéer får fäste hos enskilda såväl som myndigheter. Tänk om till exempel Migrationsverket kunde börja TILLÄMPA Barnkonventionen vid sina ställningstaganden och om skolor där man inte får bukt med mobbning kunde börja undervisa mer om DEN GYLLENE REGELN och i de etiska samtalen med eleverna också gick tillbaka till Bibelns värderingar och fundament.
Vi ber att Guds Rike skall  komma och att Hans vilja skall få ske detta år.
Det börjar hos dig och mig och sprider sig. Kärlek, rättfärdighet, rättvisa, frid, glädje, tålamod........Ja, det vill vi se förökas mer och mer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0