Irakisk familj bjöd på festmåltid

Jag har problem med att lägga ut bilder på bloggen just nu, men det skall säkert snart vara löst.

Igår var min fru och jag till Örebro för att bland annat besöka en familj som vi varit med om att hjälpa att få uppehållstillstånd i Sverige. Först fick mannen PUT och efter något år kunde hans fru och barn komma loss från Syrien där de suttit och väntat efter att ha lyckats ta sig ut ur krigets Irak.
Igår blev vi bjudna på en festmåltid av icke vanligt slag. Det var massor med rätter och jag tog kort på maträtterna och den lyckliga familjen. Tyvärr har jag inte lyckats få in dem i datorn denna gång. Hoppas att kunna dela med mig av dem senare och samtidigt kanske berätta något om familjen och den oerhörda hjälp de nu är i uppbyggandet av Örebrokyrkan. I Irak var mannen med om att bygga upp en Baptistkyrka från noll till närmare tre hundra medlemmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0