Ny TNS-apparat på väg-gratis!!!

Ibland blir saker och ting inte som man tänkt sig. Efter att ha letat igenom hela huset och hela sommarhuset kan jag konstatera att min TNS-apparat som jag fått på Smärtkliniken måste vara borta, kanske stulen. Jag tog mod till mig och ringde Smärtkliniken och berättade att jag gjort allt för att leta reda på apparaten. Jag behöver den verkligen. Den senaste månaden har intaget av analgetika (smärtstillande medicin) varit alldelses för hög vilket inte är bra för mage och njurar.
Den snälla sköterskan i Karlstad meddelade att jag skulle få en ny apparat och att det inte skulle kosta mig någonting. Jag har laddare och sladdar och plattor i TNS-väskan så någon som sett apparaten ligga separat kanske trott att den var en mobiltelefon och därför stulit den.
Jag hade trott att den skulle komma fram och hade inte alls trott att jag skulle FÅ en ny apparat. Gud är en god Gud!

MINNEN FRÅN ALFTA REHAB CENTER

När  jag var till Apoteket idag såg jag en mycket fin bok med recept på god mat från ALFTAKÖKET. Det är Issa, kostchef på Alfta Rehab Center som skrivit boken som säljs på apoteken i Sverige. Jag har varit fem gånger på Alfta Rehab Center och ätit gott av hennes underbara vegetariska mat och även fastat och endast druckit de olika grönsaksavkoken och råsafterna. En gång fastade jag 18 dygn och var helt smärtfri. Åter hemma lagade vi vegetarisk mat i sex månader och jag fastade gång på gång och mådde något bättre. Då skrev vi som var gäster på ARC av recepten. Nu finns de alltså i en mycket fin och färgglad bok.
På ARC fick man sjukgymnastik varje dag samt olika elbehandlingar, massage och ett träningsprogram. Något som vi uppskattade mycket var de dagliga andakterna med Rut Hamberg. Hon talade ofta om betydelsen av att förlåta och låta bitterhet komma under försoning i helade relationer. Några gånger fick jag vara med och anordna GÄSTERNAS AFTON då jag brukade leda allsång. Ibland var jag så sjuk i min rygg att jag låg och spelade gitarr.
En gång fick jag den ena sprutan efter den andra utan att värken släppte, men det mest fantastika minnet från dessa "kurortsvistelser" var en gudstjänst i Betel, Runemo där jag upplevde hur Guds kraft gick igenom hela min rygg. Jag blev så uppfylld av en energi som gjorde att jag lätt kunde promenera de cirka sex kilometrarna "hem" till ARC där maten väntade. Det var 1990 och sedan dess har den värsta och mest intensiva värken försvunnit och jag har blivit lite mer rörlig. De fyra första gångerna som jag fick komma fyra veckor till Alfta Rehab Center fick jag åka bårbil och låg hela resan eftersom jag hade en sådan fruktansvärd värk och inte kunde sitta mer än 20 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0