Vi byggde ett bönealtare

Idag hade vi en gudstjänst i Baptistkyrkan i Storfors. Det kom mycket folk och det blev en jättebra gudstjänst med vittnesbörd, sång, lovsång och en mäktig manifestation av enhet där Jesus proklamerades som herre.
På morgonen fick jag ett bibelord om hur profeten Elia byggde ett altare på berget Karmel av tolv stenar som symboliserade drömmen om ett enande av Israels tolv stammar. Jag fick se en bild av hur vi idag skulle vara tolv personer från tolv länder som enigt skulle proklamera JESUS ÄR HERRE. 

I slutet av predikan bad jag en person från varje land att komma fram. Vi räknade till elva länder, men sen kom en man från Sudan också fram och vi var tolv personer precis som jag sett i min syn.
Följande länder var representerade: Uzbekistan, Colombia, Burundi, Eritrea, Finland, Holland, Ryssland, Kenya, Sudan, Sverige, Danmark och Sri Lanka. I mötet fanns också några nya asylsökande som kommit från Iran och något annat land.
Efter att vi upphöjt Jesus föll Guds helige Ande över oss alla och vi fick verkligen prisa och upphöja namnet över alla andra namn.

Eila, Linnea och Rosemarie som arbetar i kyrkan var så glad för alla nya människor som kommit till kyrkan denna dag. "Det är alltid nya ansikten", säger Eila med ett leende. Ja, Eilas varma välkomnande och det varma sätt som hon hälsar ALLA besökare välkomna gör att varje person känner sig extra välkommen. Vi ser med glädje fram emot nästa besök i Storfors. Varje tisdag kommer också några av storforsarna in till vår samling. Alain och Tomas m.fl deltar med liv, energi och glädje i våra samlingar och tillför så mycket. Idag var det också många finländare med på mötet. Jag tror på en fördjupat och större enhet mellan kyrkorna i våra bygder

Kommentarer
Postat av: Michael G. Helders

Det är nått konstigt!

Hoppas få in en artikel i tidningen i Dagen kring den senaste debatten om ekumenik- och där försöker jag lyfta fram behovet (med inspirations av din bror? Kjell Sjöberg) av att bygga ett bönaltare!



Också intressant att jag inte kan släppa äran församling ur mitt huvud- till trotts att jag har absolut ingen vetskap om den.



Om ni planlägger evangeliations resa till Island, så tror jag att jag flyttar till Filipstad! ;) eftersom då är det något verkligt skumt på gång! :)



Gud välsigna dig och din familj!

2009-01-26 @ 23:56:14
URL: http://jdfk-kefas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0