Snart konsert

Regnet öser ner. Det är några timmar kvar till konserten med INDIGO. Finns reservplan om regnet fortsätter? Tror inte man kan ändra plats till en kyrka till exempel. Vi får avvakta.
Konstaterar att för närvarande finns det inget ställe eller funktion där jag möter så mycket folk och där jag på ett naturligt sätt får vara medmänniska som på Erikshjälpen Second Hand. Vi har haft en fantastiskt bra vecka på Erikshjälpen. Idag har jag fått ha djupa och intressanta samtal med svenskar, polacker, azerer, turkar, holländare, tyskar, danskar, kurder, romer och ryssar.
Vi var ute igår och letade efter svamp, men det var alldelses för blött i skogen. Så blött att inte ens svampen ville titta upp.
Plockade i stället hallon och blåbär strax utanför huset, så mycket att det räckte till kvällsmat, frukost och efterrätt idag. det är välsignat. Jag tror på att bygga upp immunförsvaret genom att motionera, äta nyttig mat och slappna av och tacka Gud för beskydd. Man talar mycket om svininfluensan och media har hittat något att skriva om. Tyvärr skrämmer rapporteringen många på ett sätt som gör folk mer mottagliga för infektioner. Handhygien och magen i bra form är ett bra tips att behålla hälsan.
Gud välsigne oss alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0