Gud talar till oss idag

Vi hade en mycket bra gudstjänst i Betel idag.
Vad är en bra gudstjänst?

Bra musik? Bra liturgi? Bra predikan? Vältaligt och utmanande eller gott kyrkkaffe och fin gemenskap?
Mycket folk? Kort gudstjänst? Mycket lovsång och dans inför Herren?
Ja, det finns säkert många olika åsikter om vad som är bra, men just nu tänker jag på det helt enastående faktum ATT GUD TALAR TILL OSS IDAG. FÖRST OCH FRÄMST GENOM SITT ORD-BIBELN, MEN OCKSÅ I SÅNGER OCH ANNAT SOM HÄNDER I GUDSTJÄNSTEN. IDAG HÄNDE NÅGRA SAKER SOM VISAR ATT GUD VERKLIGEN FANNS IBLAND OSS GENOM SIN HELIGE ANDE.
Mitt i predikan när jag står och läser från Psaltaren pekar jag på ett par i en av bänkarna. Jag säger: "Den här versen är speciellt till er från Gud". Kvinnan i bänken ropar till mig: "Ja, i natt var vi vakna klockan tre eftersom min man fick en astmaattack. Vi bad en bön och slog upp bibeln och fick precis den vers som du läste just nu. Detta bibelord är direkt till oss".
Vid nattvarden var det många som kom fram för att få förbön. Det profetiska ordet från Gud (när man hör Gud tala inom en och man får förmedla en hälsning med uppmuntran eller något annat) kom flera gånger vid förbönen. Flera saker bekräftade att det som sades stämde överens med personernas situation. En gudstjänst där sådana saker inträffar stärker vår tro och borde egentligen vara något naturligt övernaturligt som borde hända varje gång vi träffas för att fira gudstjänst.
En av våra medlemmar har nyligen gift sig och hon bjöd oss alla på gott kaffe och gott bröd.
Nu på söndag klockan 16 är det dags för ytterligare en sökarvänlig gudstjänst klockan 16 i Pingstkyrkan. Åke Johansson från Dala-Järna skall tala till dig som kanske tvivlar mer än du tror. ALLA är välkomna!
Vi väntar en spännande vecka och gläds åt denna vecka som gett vår församling många nya kontakter.
Jag vill också berätta att vi fått en redovisning för hur det gångna året utfallit i vår second handbutik. Det blev ett rekordår då vi sålde för cirka 200 000 MER ÄN 2007. Gud ÄR god! Tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0