Min fars bok om Guds församling på indonesiska

Min son Josef som arbetar dels på Gospel Media men också inom Svensk pionjärmission har i dagarna kommit hem från en resa till Indonesien.
Där har han spridit boken som min far skrev i Japan 1960 när vi bodde där. Boken har nyligen översatts till indonesiska. Den finns på flera andra språk.

JOSEF SKRIVER:

Jag kom hem för bara några dagar sedan från Sydostasien. Man fascineras återigen över att man på ca 20 timmar kan förflytta sig nästan runt halva jordklotet... från tropiskt klimat till snö och kyla...från risfält och bananträd till djup tjäle.


Det var alltså dags för IPMI-modul 4. Till min hjälp hade jag två lokala medarbetare som undervisade om att nå muslimer med evangelium och hur man startar en församling. Själv undervisade jag om "Den nytestamentliga församlingen". Här hade min farfars bok med samma titel översatts och tryckts. Varje elev, ca 80 stycken sammanlagt på de tre platserna fick varsitt exemplar som kursmaterial. Det var underbart att se eleverna hunger och frimodighet i bön och lovsång. Vi ber att de ska bära mycket frukt för Guds rike!


Josef Sjöberg

http://www.svenskpionjarmission.se

www.pioneermission.org

Här är boken Guds församling i funktion.


På baksidan av boken kan man läsa att min far dels var pastor i Stockholm tillsammans med Lewi Pethrus. Han var också pastor i New York, Helsingfors och Örebro för att nämna några orter.
Det finns fortfarande några ex kvar av min biografi om pappa TACK RIKA LIV


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0