Ungdomssamling

Igår kväll hade vi ungdomssamling i kyrkan. Det kom två nya denna gång. Vi tror att det kommer att öka hela tiden. Vi måste bara hitta på nåt som lockar flickor eftersom det nästan bara är killar som kommer.
Vi började med att alla fick trängas i köket och hjälpa till med att steka köttfärs, skära gurka, tomas, paprika m.m. Jag hade den stora äran att få hacka lök....snyft, snyft....
Maribel blandade kryddor och turkisk yoghurt med andra ingredienser som jag aldrig sett, men allt smakade perfekt och  enligt mitt tycke inte för starkt.
Alla tycktes trivas bra med varandra och samarbetet i köket var fint.
En av de nya killarna visade sig vara duktig på att spela gitarr och sjunga.
När vi ätit gick alla till olika aktiviteter i någon av kyrkans tre våningar.
Klockan 22 samlades vi till ett bibelstudium om att HÖRA GUD TALA OCH HUR VI FÅR VETA GUDS VILJA FÖR VÅRA LIV. Alla lyssnade engagerat och deltog i samtalet om de svåra valen i livet.
När klockan var elva skjutsade jag hem några av ungdomarna. Återvände sedan till kyrkan för att kolla att inget ljus var kvarglömt och att allt var i ordning. Tänk nu vet vi hur diskmaskinen fungerar också. Vilken framgång.
NÄSTA FREDAG KLOCKAN 19 ÄR DET GOSPELMUSIKAL PÅ FOLKETS HUS. TEMA UPPENBARELSEBOKEN. 25 PERSONER FRÅN KYRKORNA I LINDESBERG MEDVERKAR. SKA BLI SPÄNNANDE ATT SE HUR MÅNGA SOM KOMMER TILL BIOSALONGEN PÅ FOLKETS HUS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0