Familjegudstjänst

Igår hade vi avslutning i kyrkan på Onsdagskul. "Någon" hade sponsrat dagen med en extra slant till tårtor, så vi kunde köpa sex fina tårtor.
Barnen var pigga på att sjunga och de klämde i riktigt ordentligt. Michella och Glory sjöng Ropa till Gud medan Mary dansade vackert till deras sång. Mary sjöng också en sång alldeles själv liksom Michella. David som nyss lärt sig spela gitarr ackompanjerade oss alla i sången tack, tack Jesus.
Atie och Frans spelade och sjöng och Maribel och jag sjöng och talade. Maribel repeterade lite av vad hon berättat om Guds skapelse under våren. Jag hade med mig en väska fylld med saker från olika länder. Jag berättade lite om sakerna och länderna och folk som vi träffat i Filipstad från dessa länder och vad Gud gjort för dem. I en del av dessa länder har vår församling mission och jag berättade något om vad vi gör för att hjälpa människor i t.ex. Bolivia och på Sri Lanka.
Alla barn fick jättefina biblar som vi köpt in från Gospel Media. Några kom och bad att få biblar till sina syskon.
Med på samlingen var två nya familjer vilket var mycket glädjande.
Vi avslutade med att sjunga Gud som haver barnen kär och sen fick alla njuta av tårtor och wienerbröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0