Till Himlagott i morgon




I morgon klockan 16 ska jag tala på Hotell Himlagott i Grängesberg. Det är en nystartad församling i Grängesberg som startat församlingen Livskällan. De har möten på hotellet och driver anläggningen i det gamla brukshotellet.
Jag har träffat en del av medlemmarna förut i Ställdalen. Det var ett jättebra möte där vi spelade och sjöng tillsammans.
Hoppas att det blir ett bra möte. Jag ska tala över ämnet:Varje ort som er fot beträder har jag gett er, säger Herren".
Gud vill att vi kristna skall finnas med i alla olika sammanhang och inte bara i våra kyrkor.
Jag kommer att berätta om öppna dörrar in i olika "världar". Vi ser hur det börjar hända något nytt i Sverige nu. När jag hörde Göran Skytte predika för 18 000 personer i Kungsträdgården förra lördagen slog det mig att DET HAR HÄNT STORA SAKER I SVERIGE DEN SENASTE TIDEN. Och tänk; du och jag får vara med om detta och vara en del i det som sker. Om Gud kunde förändra en journalist på yttersta vänsterkanten till en eldig Jesustroende predikant, då kan fler få möta Jesus och bli förvandlade.
Jag har idag haft kontakt med flera människor som jag inte träffat förut. Flera är så öppna och längtar så mycket efter Gud i sina liv. De har nyligen börjat tro på Jesus och de är verkligen ivriga att få veta mer om den kristna tron.
Jag besökte en familj som har en svårt hjärtsjuk dotter. Vi bad för barnet och föräldrarna blev så glada så de började gråta!



 
Sjön Väsman ligger i närheten av hotellet i Grängesberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0