Guds ledning

Idag har vi fått besked att biskop Esbjörn Hagberg ställer upp på manifestationen i Filipstad lördagen den 21 november. Jätteroligt. Nu har vi flera duktiga och engagerade talare. Flera musiker har också lovat ställa upp på den konsert som vi eventuellt ska arrangera i Vasakyrkan strax efter manifestationen. Känner att detta blir en viktig dag, en betydelsefull dag för humanitet och mänsklighet.

Jag var till Pingstkyrkan i Kristinehamn idag på dagledigträff. Det var en engagerad och pigg grupp pensionärer och daglediga. Jag talade om "När världen kom till stan" och fick en rejäl kollekt till församlingens flyktingarbete.

Innan samlingen i kyrkan hade jag 20 minuter på mig innan jag skulle vara i kyrkan. Jag tänkte åka till en vän med en Jesusfilm, men visste inte var han hade sin arbetsplats. Då bad jag en bön där jag satt i bilen och så började jag åka runt i stan. Plötsligt kände jag att jag skulle stanna. Jag tittade in genom ett fönster och där stod min vän. Jag parkerade och gick in med filmen och hann sitta ner en stund och prata. Det kändes verkligen att Gud var med mig. Tack!


Kommentarer
Postat av: Tara

Under de 4 sista veckorn i göteborgscentrum har fyra landsmän blivit frälsta, är det inte underbart??Vi har streetmission en gång i månaden,vittnar och ber frälsningsbönen för människor, det säger bara PANG!! rakt i deras hjärta. Jesus lever! Halleluja!!!!!!!!

2009-11-12 @ 19:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0