Tacksamhet

Jag är så tacksam och glad för alla som ställer upp och hjälper till på olika sätt i vår lilla stad. Idag har vi planerat manifestationen och demonstrationen den 21 nov. kl. 12. Vi var ett 10-tal personer som la upp programmet för detta och även för den efterföljande konserten i Vasakyrkan kl.14. Det kommer att bli en mäktig manifestation som även kommer att innebära en överraskning.

Senare på kvällen hade vi arbetskväll på Erikshjälpen. Då kom också cirka 12 personer och vi fick mycket gjort. Goda mackor och trevliga samtal förstärkte gemenskapen. Tack alla medlemmar och sympatisörer som ställer upp och hjälper till på olika sätt.

Nu hoppas jag att vår son Joel och hans familj snart ska bli bra. Svininfluensan slog till mitt i förberedelserna för framtagandet av den 16-sidiga produktbroschyren för Gospel Media. Ja, sjukdom kommer aldrig lägligt.

Hoppas också att allt ska gå bra för vår äldste son som just nu sitter på flyget från Pakistan där han besökt vårt missionsarbete och skola. Vi har haft vår son Johannes hemma i ett par dagar då vi planerat inför en mycket viktig händelse i hans liv. Han är så oerhört positiv och glad och vi har den allra bästa kontakt. Nu är det dags att somna och det gör jag med tacksamhet, glädje och framtidstro. Tänk att vi var 30 personer som var samlade till bön och samtal i tisdags. Det är själva motorn i en församlings arbete. Samtal med varandra och bön, tillbedjan och lovsång hjälper oss att fokusera på Jesus som ger oss kraft att göra gott.

Så kollar jag till sist på en bloggkommentar och läser om hur Sara får vara med och vinna människor för Gud. Hon är ute och vittnar om sin tro på gatorna i Göteborg och får se och uppleva hur Gud visar sin kärlek och närvaro mitt i storstadsvimlet. Sara har verkligen upplevt mycket med Gud och det vill hon dela med sig av till andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0